Barion Pixel

BÖJTI TIPPEK II.

 

Paradicsomleves barna rizs gombóccal, zellerzölddel, medvehagymával

A húsvét előtti böjtöt sokan sokféle képen fogják fel. Minden olyan elhatározás, ami a táplálkozásunkat egészségesebbé teszi, teljesen rendben van. Főleg, ha nem csak elhatározás marad, hanem kitartó megvalósítás is követi.

Van, aki valóban elhagyja a húsos ételeket, sőt még az állati eredetűeket is és sem tejterméket, sem tojást nem eszik.

Van, aki csupán mérsékli azokat.

Van, aki léböjtöt tart a hét bizonyos napjain.

Megint vannak olyanok, akik valami szerintük “káros” szenvedélyüktől válnak meg, legalább is erre az időre, úgy

mint a cigi, az alkohol, az édességek és még sorolhatnám, kinek mi.

Mivel én magam közel 23 éve vegetáriánus vagyok, úgy gondoltam, néhány egyszerű húsmentes étellel kedvet csinálok még az utolsó böjti, a “Nagy” hétre.

Nem receptúrát közlök, hanem az összetevők gyógyító erejét kívánom kihangsúlyozni és t

udatosítani bennetek!

Akkor lássuk!

Paradicsom

Mind nyersen, mind főzve fogyaszthatjuk. Több mint 1000 különböző fitokemikáliát tartalmaz, ilyen például a C-, A- vitamin, likopin, nyomelemek, ásványi sók, flavonoidok, cukor. Egészségre gyakorolt hatásai a következők:

  • Tisztítja a vért, így csökkenti a vérrögök kialakulásának esélyét.
  • Csökkenti a rák kialakulásának veszélyét.
  • Csökkenti a 2-es típusú diabétesz kialakulásának kockázatát.
  • Csökkenti a stressz és a gyulladások kialakulását.
  • Erősíti az immunrendszert.
  • Erősíti a csontokat.
  • Csökkenti a koleszterint.
  • Öregedésgátló hatása van.

 

Barna rizs

A barna rizs olyan tápanyagokat tartalmaz, mint például a magnézium, kalcium, kálium, mangán, foszfor, cink, vas, és szelén. Fontos vitaminok is megtalálhatók benne ilyen például a B2-vitamin, a B3-vitamin, a B6-vitamin, az E-vitamin és a K-vitamin is. Kiváló fehérjeforrás, és rostban gazdag étel. Fontos zsírsavakat is tartalmaz.

  • Biztosítja a belek, emésztőrendszer megfelelő működését.
  •  energiát az izmoknak.
  • Segíti a Segíti a vesék működését.
  • Használható keri
  • ngési panaszokra.
  • Segít a magas vérnyomás esetén.
  • Normalizálja a koleszterinszintet.
  • Nyugtatja és segíti az idegrendszeri működést, így jó kimerültség, álmatlanság és stressz esetén. Csökkenti a depressziót és a szorongást.
  • Allergiás megbetegedések kezelésére.
  • Véd a szívbetegs
    égek ellen.
  • Jó hatással van a cukorbetegekre.
  • Testsúly megtartásában is segít.
  • Jó hatással van az egészséges csontozatra.
  • Segít betegségek megelőzésében: rák, Alzheimer-kór, epekő

Zellerzöld

A zellerzöld B1, B2, C vitaminban, ásványi sókban (mint például: kálium, kalcium, foszfor, vas) gazdag. Alacsony kalória tartalma miatt a fogyókúrázok kedvence. A zellerzöld segít kordában tartani a szervezet sav-bázis egyensúlyát, ezáltal segít megakadályozni az elsavasodását.

  • Erősíti az immunrendszert.
  • Segít lenyugodni szorongás vagy pánikroham esetén.
  • Méregtelenítő.
  • Szabályozza a vércukorszintet.
  • Segíti az emésztést.
  • Serkenti a veseműködést.
  • Segít a fogyásban.
  • Csökkenti a gyulladást a szervezetben, pl: ízületi gyulladás, bél gyulladás, asztma.
  • Segít a sav-bázis egyensúly fenntartásában.

 

 

Medvehagyma:

A medvehagyma gyógyító hatásáról már írtam a sütőtök krémleves kapcsán, erről részletesen az előző blogcikkben olvashatsz.